torstai 1. elokuuta 2013

44 + 4 onnenkantamoista


Joka aamu aamurutiineihin on kuulunut konttaaminen kylvösten äärellä ja tänään se on sitten tapahtunut. 12 päivää meni siihen, että ritarinkannukset ovat itäneet. Nyt pinnalla on 44 ritarinkannuksen tainta ja 4 punahattua. Ja nämähän kerkiävät vankistumaan vaikka kuinka ennen talven tuloa.

idhernepensaskujanne

Puhahattumättäällä oli ruuhkaa. Medenkantajia lähes jokaisessa kukassa. Punahattuja tarvitaan ehdottomasti lisää ja kylvöksistä on tuloillaan kaksikerroksisia punahattuja.


Punatähkät ovat aloittamassa kukintaa ja valkeat ovat jo hieman pidemmällä. 

6 kommenttia:

  1. Voih! Punahattuja :)
    Täällä asti ne ei oikein menesty :( Mulla kuoli ekan talven jälkeen. Ne olis mun suosikkeja.

    VastaaPoista
  2. Ritarinkannukset hyvällä alulla! Kauniita kuvia taas.

    VastaaPoista
  3. Punahattuja on minullakin kasvamassa ensi kesää ajatellen. Ja heti olen tullut siihen tulokseen, että niitä haluan lisää. Tuntuu niiden taimimäärä kovin vähäiseltä (n=26), kun illakon taimia on joka nurkka täynnä.

    VastaaPoista
  4. On niin ihana seurata kylvöksien itämistä - onnea ritareillesi, kasvakoon hyvin ! Mä kylvin uudenlaista sormustinkukkaa ja maariankelloja ensi kesäksi, ja juoksin myös tuijottelemassa kylvöksiä tämän tästä - pienet alut ovat niiiin ihania - lupauksia tulevasta.

    VastaaPoista
  5. Huh, eka työviikko loman jälkeen takana, onneksi huomenna pääsee mökille kurkkaamaan, miten punatähkän ja punahattujen kukinta edistyy siellä! Pörriäisiä mun perhoskasveissa on visiteerannut ahkerasti, muttei kyllä yhtään perhosta - ainakaan niin, että minä olisin havainnut. No, ehkä elokuussa, jos ei ole kovin tuulisia päiviä!

    VastaaPoista