keskiviikko 27. maaliskuuta 2019

Kirjopikarililja ja persikkainen narsissi


En voi vastustaa näin keväisin kukkakauppoja. Eilen töistä tullessani renkaat vetivät suorastaan väkisin kohti luottokukkakauppaa. Kaupan edustan esillepanot olivat lupaavat ja polvet notkahtelivat. Lapussa luki "Geneve" valkoinen iso talvinarsissi ja olin myyty. Otin yhden valkoisen nupuillaan olevan narskun ja sitten silmäni osuivat hempeään persikkaiseen ja vaaleaan kellertävään narskuun. Kainalot pullollaan ruukkuja oli annettava periksi ja haettava sisältä kassi seuraaville ihanuuksille.


Kirjopikarililjat ovat jotenkin niin kevään odotuksen kukkia ja seuraavaksi kassiin pääsi täydessä kukassa oleva pikarililja ja lopuksi vielä neljä nupullaan olevaa keltaista hyasinttia. Niin ihania kaikki!


Kasvarissa on suorastaan kukkahuumaa meneillään. Melkein voisi jopa puhua narsissimaniasta. Ikkunalautoja kiertää keltaiset tetet, istutuspöydän ruukuissa on perunanarskuja, lattiakivetyksen päällä vaaleanpunaisia ja sinisiä hyasintteja ja onpahan jossain kukkien lomassa yksi valkea pikarililjakin.

Mitkä ovat sinun kevätkukkaheikkoutesi? Vai oletko maltillinen puutarhakukkijoiden odottaja?



6 kommenttia:

  1. En todellakaan ole maltillinen odottaja! Heti kun vaan pystyy, niin kaikki astiat täyteen kevätkukkia. Ihanaa saada väriä puutarhaan! :) Toistaiseksi olen istuttanut ne niin, että saan kuljetettua kukat turvaan kylmän yön sattuessa kohdalle, mutta eilen ostin narsisseja isompaankin laatikkoon, jossa joutuvat pärjäämään taivasalla. Minulla on pikkuruinen seinäkasvihuone, jonne ei sisään mahdu fiilistelemään, mutta siellä on kätevä karaista ostokevätkukkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä niin sama. Heti kun vähääkään kevätkukkien vainua ilmassa niin pitää sinkoilla kaupasta toiseen. Olen pitänyt narskuja, helmililjoja ja kirjopikarililjoja kasvihuoneessa ja kivasti ovat selvinneet yöpakkasista.

      Poista
  2. Yritän aina hillitä itseäni,mutta narsissit on selkeästi minun heikkous.Jo on pitänyt kaupoissa näprärä narskuja.Onneksi olen vielä toistaiseksi saanut hillittyä itseni:D

    VastaaPoista
  3. En oikein löydä mistään mitään erikoisempaa. Ihan varmasti olisin ostanut nuo minäkin jos olisi vastaan tullut😍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun työkaveri tuo aina teidän suunnilta jonkun kivan puutarhan erikoisuuksia töihin myyntiin. Mun pitääkin kysäistä mikä sen puutarhan nimi on. Siellä oli viime keväänä ties miten ihania persikkaisia ja kerrottuja narskuja =)

      Poista